1.فعالیت چند دقیقه‌ای با سرعت زیاد

دستورالعمل‌های فعلی انگلستان توصیه می‌کند که درعوض فعالیت‌های سنگین و طولانی مدت، با کمی تحرک و حرکات کششی می‌توان نتایجی مثبتی در تناسب بدن به‌دست آورد؛ در این حالت با انجام حرکات کششی سریع و دویدن با سرعت در حد 5 الی 10 دقیقه می‌توان تحرک بدن را بالا برد؛ با انجام این عمل به طور مستمر می‌توان از عدم تحرک جلوگیری کرد. 

2.ایجاد چالش کوتاه مدت برای بدن

 "امانوئل استاماتاکیس"  استاد دانشگاه سیدنی می گوید: فعالیت بدنی حادثه ای که بخشی از زندگی روزمره ماست ، امیدوارکنندهترین گزینه برای وادار کردن بدن به فعالیت جسمی است.»؛  فعالیت روزانه‌ی شما مانند راه‌رفتن و حتی کارهای منزل می‌تواند بدن شما را به چالش بکشد و از بی‌تحرکی نجات دهد. 

3.گسترش دایره‌ی فعالیت روزمره

 "چارلی فاستر" ، استاد دانشگاه بریستول میگوید: مهم این است که کمی بیشتر از آنچه که قبلاً فعالیت خود را مدیریت کرده اید، فعالیت کنید.» ؛ به گفته‌ی او با کمی فعالیت بیشتر در طول روز و گسترش آنها می‌توان نتایج شگرفی را بدست آورد؛ گسترش قدم زدن بجای استفاده از وسیله‌ی نقلیه برای مسافت های کوتاه و راه رفتن در پله‌برقی های ایسگاه‌های قطار می‌توان به این مهم دست پیدا کرد. 

4.گسترش قدرت و تعادل در یک‌زمان

دستورالعمل‌های مرکز درمان و پیشگیری از بیماری انگلستان توصیه می‌کند که بزرگسالان و افراد مسن از فعالیت های استفاده نمایند که قدرت و تعادل را به طور همزمان در بدن ایجاد می‌کند؛ بسیاری از این فعالیت‌ها موجب تقویت سیستم تعادلی بدن شده و قدرت فرد را افزایش می‌دهند؛ حمل کیسه‌های خرید بهنگام راه رفتن، ایستادن برای روی یک پا برای مدتی کوتاه و حتی دربغل گرفتن کودک بهنگام حرکت از فعالیت‌های مناسب برای افزایش تعادل و قدرت هستند. 

5.کاهش روزمره‌ی کم تحرکی

بی تحرک بودن برای مدت زمان طولانی به افزایش خطر تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله دیابت و بیماری های قلبی و همچنین مرگ زودرس مرتبط است؛ اما به گفته‌ی کارشناسان کم کردن مقطعی بی‌تحرکی نمی‌تواند مفید واقع شود بلکه باید روزانه نسبت گذشته میزان تحرک‌ها را هرچند اندک افزایش داد؛ بهترین زمان برای کاهش بی‌تحرکی، بهنگام کار کردن است؛ بجای نشستن‌های طولانی مدت می‌توان در محل کار تحرک بدن را افزایش داد؛ استاده صحبت کردن با تلفن، انتقال نامه‌ها و اطلاعات توسط خود بجای استفاده از پیام‌رسان‌های مجازی و عبور و مرور با پله بجای استفاده از آسانسور، فعالیت‌های ناچیزی اما مهمی هستند که می توانند باعث کاهش کم‌تحرکی شوند. 

با فعالیت‌های کوتاه مدت و مستمر می‌توان از سستی و عدم تحرک بدن جلوگیری کرد؛ این 5 روش ساده، در جهت پویایی بدن می‌تواند مفید واقع شود. 


مشخصات

  • دانلود + ادامه مطلب (منبع اصلی)
  • کلمات کلیدی: فعالیت ,می‌توان ,تحرک ,افزایش ,استفاده ,قدرت ,بجای استفاده ,مفید واقع ,افزایش داد؛ ,مستمر می‌توان ,توصیه می‌کند ,انگلستان توصیه می‌کند
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارشدهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

هیئت محبین اهل بیت (ع) شهر سهند پاکبان یار باشگاه ساداتی ها شرکت فنی و مهندسی آتیه سازان عمران کادوس گیلان لوله و اتصالات پیمتاش شرکت و آموزشگاه آماج اقتصاد ناری چت وایبر|چت روم وایبر|وایبر چت محصولات گیاهی نیوشانیک عکاسی کودک نوزاد زندگی بدون موسیقی یک اشتباه بزرگ است